آبنمک سازمان آمریکا القاعده اطلاعات پاکستان

آبنمک: سازمان آمریکا القاعده اطلاعات پاکستان آمریکایی سازمان سیا اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آیا مجموعه نظام به محاکمه شدن احمدی نژاد اعتقاد ندارد؟

روزنامه اعتماد نوشت: این روزها رییس جمهوری سابق از سویی متهم به تخلف و ارتکاب جرایم در دوران ریاست جمهوری می شود و از سویی خود را مظلوم جلوه می دهد و تلاش در دف

آیا مجموعه نظام به محاکمه شدن احمدی نژاد اعتقاد ندارد؟

آیا مجموعه نظام به محاکمه شدن احمدی نژاد اعتقاد ندارد؟

عبارات مهم : قانون

روزنامه اعتماد نوشت: این روزها رییس جمهوری سابق از سویی متهم به تخلف و ارتکاب جرایم در دوران ریاست جمهوری می شود و از سویی خود را مظلوم جلوه می دهد و تلاش در دفاع از خود و عملکرد دوران مدیریت خود دارد.

آیا مجموعه نظام به محاکمه شدن احمدی نژاد اعتقاد ندارد؟

بسياري بر اين باورند كه كليت نظام بنا به دلايلي اعتقاد به محاكمه كردن احمدي نژاد نيست و بنا دارد با مماشات با ايشان برخورد كند تا هم او در بدنه نظام بماند و هم هواداران وي نرنجند و هم آن همه حمايت از وي در آن سال ها توجيه خودش را حفظ كند.

همين امر موجب شد كه رييس جمهوري سابق به خود حق بدهد كه طلبكار شود و از موضع اوج با ديگران مواجه شود و ادعا كند كشور در دوران او در اوج شكوفايي قرار داشت و الان كشور تعطيل شده است است!

روزنامه اعتماد نوشت: این روزها رییس جمهوری سابق از سویی متهم به تخلف و ارتکاب جرایم در دوران ریاست جمهوری می شود و از سویی خود را مظلوم جلوه می دهد و تلاش در دف

وي به طنز مي گويد نكند مشكلات دهه ٦٠ هم تقصير دولت اوست و با اين بيان اقدام به مظلوميت تراشي براي خود مي كند در حالي كه اين سخنان هرگز كارنامه عملكرد وي را به فراموشي نخواهد سپرد. وي براي دفاع از عملكرد دولتش سعي در اتخاذ سياست تهاجمي دارد و با متهم كردن دولت هاي هاشمي و خاتمي و روحاني، دولت خود را قابل دفاع جلوه مي دهد در حالي كه كارشناسان مستقل بهتر مي توانند از عملكرد همه اين دولت ها گزارش بدهند و آمارها گوياتر از آن هستند كه كسي ولو با خلقيات احمدي نژاد بتواند آنها را انكار كند.

اخيرا وكيل احمدي نژاد هم با نوشتن نامه اي خطاب به نمايندگان مجلس مدعي شد ادعاهاي دادستان ديوان محاسبات راجع به پرونده هاي متعدد احمدي نژاد، اتهام است و با نشانه سياسي مطرح مي شود در صورتي كه اگر انگيزه سياسي در حمايت از رييس جمهوري سابق در ميان نبود حتما دستگاه قضايي تاكنون اقدام به دستگيري و محاكمه او و تعدادي از همراهان ايشان مي كرد كه کارها غيرقانوني فراواني در پرونده اجرايي آنان وجود دارد.

واقعيت اين است كه احمدي نژاد در ميان همه روساي جمهوري گذشته به عنوان «بي برنامه ترين و قانون گريزترين رييس جمهور» بايد تلقي شود. متاسفانه دولت وي با ناديده گرفتن اسناد بالادستي كشور از جمله سند چشم انداز و برنامه چهارم توسعه و حتي قوانين جاري و رويه هاي متعارف اداره كشور، مملكت را به سمتي برد كه به جاي برنامه، اهداف كلي و به جاي قانون، فرد و به جاي شعور، شعار مورد توجه قرار داده شد و برخي از نهادها هم به جاي آنكه بر اجراي برنامه هاي كلان و اصلي همچون گذشته اصرار بورزند به كمك روحيه فرار از قانون دولت آمدند و از ضرورت توجه به سند چشم انداز و اجراي برنامه چهارم سخن نگفتند و حتي مجمع تشخيص مصلحت نظام هم از بعد نظارتي خود كاست و نتيجه آن همان شد كه همگان شاهد بوديم. يكي از نتايج همان بود كه درآمدهاي نفتي كشور افزايش خيره كننده ۲۵۰ درصدي را تجربه كرد ولی در همان حال ضريب اجراي برنامه توسعه تنها ۲۵ درصد بوده است.

آیا مجموعه نظام به محاکمه شدن احمدی نژاد اعتقاد ندارد؟

دولت احمدي نژاد علی رغم ادعاهاي مكرر، قانون گريزترين دولت كشور است و اگر بررسي منصفانه اي در اين زمينه صورت بگيرد ثابت خواهد شد كه به دليل فردمحور بودن اداره دولت در وقت احمدي نژاد، خطاهاي بسيار زيادي رخ داده و تخلفات قانوني فراواني صورت گرفت. بنده بر اين باورم كه اگر نظارت درست مجلسيان اعمال مي شد، كار به اينجا نمي كشيد ولی اكنون هم دير نشده است و بايد به تخلفات دولت قبل رسيدگي شود زيرا اعتقاد دارم برخي از کارها دولت قبل هم از نظر تخلف قانوني و هم از بعد نتايج به بارآورده براي مردم فقط بي تدبيري نبود.

يك نمونه از اين بي تدبيري هاي دولت، عنوان يارانه ها هست. احمدي نژاد قبل از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، مدعي بود كه به هر نفر رقمي در حدود ۸۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد و اين در حالي بود كه مطابق محاسبات منابع مستقل اين رقم كمتر از ۲۵ هزار تومان بوده هست. در تصويب قانون مربوطه، دولت موظف شد كه ۵۰ درصد از درآمد حاصل از از بین بردن يارانه ها را به مردم بدهد و دولت هم رقم ۴۵ هزار تومان را براي اين كار در نظر گرفت.

روزنامه اعتماد نوشت: این روزها رییس جمهوری سابق از سویی متهم به تخلف و ارتکاب جرایم در دوران ریاست جمهوری می شود و از سویی خود را مظلوم جلوه می دهد و تلاش در دف

بعدها معلوم شد كه اين عدد بر اساس درآمد ۵۰ درصدي حاصل از از بین بردن يارانه ها فراهم نيامده بلكه دولت با زير پا گذاشتن قانون، ۸۵ درصد را به اين كار تخصیص داده شده است داده و از سهم ۳۰ درصدي بخش توليد و صنعت برداشت غيرقانوني كرده است تا رقم بيشتري را به مردم بدهد و پيامدهاي اقتصادي ناگوار بي برنامگي هاي خود را بپوشاند. بعد از گذشت مدتي مشخص شد كه از بودجه هاي ديگري از جمله بودجه هاي عمراني هم براي تامين منابع مالي پرداخت يارانه ها استفاده شده است هست. آيا اين روند را بايد تنها قانون گريزي تلقي كرد؟

وقتي درخواست کردند قانون هدفمندسازي يارانه ها را تصويب كنند، مدعي شدند كه كار كارشناسي زيادي روي همه جوانب آن شده است است و دولت و مجلس، قانون كاملي را تهيه كرده اند تا درآمد حاصل از آزاد شدن قيمت سوخت به بهترين نحو هزينه شود. بعدها معلوم شد كه نظر و هشدار صدها كارشناس و استاد اقتصاد دانشگاه ها را راجع به ندادن يارانه به صورت نقدي، ناديده گرفتند و پيامدهاي تلخ قانوني با اشكالات جدي را بر مردم بار كردند.

آیا مجموعه نظام به محاکمه شدن احمدی نژاد اعتقاد ندارد؟

وقتي به اين ماجرا دوباره نگاه مي كنيم، معلوم مي شود كه دولت سابق هر جور دلش خواست، عمل كرد و مجلس هم آنگونه كه بايد عمل نكرد. اين تنها يك نمونه هست. صدها از اين موارد را در همان سال هاي فعاليت همان دولت گزارش كردند و اگر بناي بر اجراي قانون بود، اكنون بايد آن همه قانون گريزي بدون پاسخ باقي نمي ماند. ما انتظار اجراي قانون را داريم و برخورد يكسان با همه كساني كه تخلف مي كنند. اصلا هم قابل قبول نيست كه برخي از اطرافيان تاوان كارها و تصميمات احمدي نژاد را بپردازند و خودش مصون بماند. عدالتي كه ما انتظارش را داشتيم چنين حكم مي كند.

واژه های کلیدی: قانون | برنامه | برنامه | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار